17 Haziran 2011 Cuma

Bamı

yammiiee yamiiee baamii :))
Aslinda bir Çin yemegi olan bamiyi ilk olarak arkadasim Selma´da denemistim ve cok sevmistim,daha sonrasinda ben kendimce uyarladim.Orjinali oldukca acili  olan yemegi cocuklarin da yiyebilecegi sekilde hazirladim.Acisini azaltip sebzelerini cogalttim...
MALZEMELER
400 g hindi gogsu,
4 çorba kasigiı acili soya sosu,
1 tatlı kasigi misir nisastasi,
2 tatlı kasigi seker, 
3 yeşil soğan,
1'er kucuk kırmızı biber ve carliston biber,
 
250 g Cin makarnası (China Mie, Suzi Wan),
3 çorba kaşığı cicek yagı,
1 bıcak ucu Sambal Oelek, (ben eklemiyorum fakat tarifin orjinalinde var)
1 paket bami baharat karışımı,

Hindi göğüsünü şeritler halinde kesin. 1 kaşık soya sosu, misir nişastası ve sekerle karistirin.. Eti 20 dakika süre ile bu karışıma yatırın. Sebzeleri ayaklayıp yıkayın. Soğanları halka şeklinde kesin, biberleri şerit şerit kesin. makarnaları haslayip sularını süzün.Bami baharat karisimini 1 kase icine alip uzerine sicak su dokup iyice sismesini bekleyin. Yagi kızdırın, eti kizartin. eti tavadan cikartip ayni tavaya sebzeleri alin  soya sosunu, az su, Sambal Oelek, baharat, keçap ve karabiber ile çevirin. Makarnaları ve eti ilave edin ve tekrar 5 dakika ısıtın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder