17 Haziran 2011 Cuma

Kazandibi..

Kazandibi bizim ailece cok sevdigimiz ama esimin elinden kurtarabildigimi kadar yiyebildigimiz bir tatli :)) Ayrica sutlu tatlilarin nazli kizi ,yapmasi zahmetli ama bir o kadar da lezzetli.
Daha onceleri bir cok kez denedim,ozellikle altini yakma konusunda cok ugrastim.her defasinda ya kullandigim tepsiden oldum,yada her tarafini esit yakamadigim icin istedigim gibi olmadi.Cam firin kabi,aluminyum tepsi,celik tepsi....hepsini denedim,en sonunda en kolay yolun teflon tavada yapmak oldugunu anladim :) yapmak isteyenlere simdiden afiyet olsun....

MALZEMELER
1 lt sut
4 yemek kasigi un
4 yemek kasigi bugday nisastasi
1 bardak seker
1 paket vanilya
1 tatli kasigi margarin (sivi yag da kullanilabilir)
ALTINI YAKMAK ICIN
2 kasik pudra sekeri,
1 kasik margarin
YAPILISI
Soguk sutun icine margarin ve vanilya haricinde ki butun malzemeler konularak iyice cirpilir.Ocaga alinip muhallebi kivamina gelene kadar pisirilir.Pismesine yakin icine margarin eklenir,margarin iyice eridikten sonra da en son vanilyasi eklenir.muhallebi pistikten sonra orta boy bir tepsi margarinle yanlari da dahil olmak uzere yaglanir,uzerine pudra sekeri serpilip her yanina dagilmasi saglanir.uzerine hazirlanan muhallebi dokulup ocagin uzerinde tepsi cevrilerek her tarafi esit sekilde yakilir.Yakma islemi bittikten sonra tepsi kenara alinip iyice sogumasi beklenir.Soguduktan sonra esit boylarda karelere bolunerek rulo haline getirilip servis yapilir...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder